Vismarkt

10 juli 2019 - Tokyo, Japan

Op pad

We zijn wat uitgerust gisteren, en daarom vandaag maar weer op pad. We namen de metro vandaag naar de vismarkt Tsukiji. Daarvoor moesten wij de metro achter het ziekenhuis nemen, en niet die bij ons station. Dat leek helemaal goed te gaan.

Aanduwers in metro

Ingestapt, en aangeduwd door de menigte want het leek weer eens Koningdag hier, zo druk was het. Als de mensen zelf niet aanduwen dan doen de metrobegeleiders dat in de spits om ze veel mogelijk mensen erin te krijgen. Speciale aanduwers. Is hier heel gewoon. Er is in de spits gewoon te weinig capaciteit.

Bij het tweede station ging iedereen eruit. Wij keken om ons heen. Lekker rustig! Zeker een zakenwijk hier zodat iedereen eruit moet. Guusje zei 'De metro voor ons alleen? Dat gebeurt niet vaak!'

'Eruit! snel! riep de conducteur die ons zag zitten. Er bleek een defect te zijn. We moesten onverwachts overstappen. Aan de overkant kwam de nieuwe metro aan waar iedereen in moest. En weer werden we superstrak aangeduwd. Want daar was het nog drukker.

Tsukiji

Gelukkig kwamen we later toch aan bij de vismarkt. Er waren veel kramen, je kon diverse vissoorten proeven, en er waren andere hapjes zoals tufu spiesjes en bonensnacks.

WTC

Op de terugweg weer die metro in en gestopt bij het World Trade Center. Op de 40e verdieping (ja 40e!) het uitzicht over de baai en de stad bekeken.

Dat was prachtig!

En met de verkeerde metro naar huis, maar gelukkig bleek deze uit te komen bij ons eigen station Shinagawa. Die metro is soms hogere wiskunde hier.

Maar Truusje is weer in 't hotel. Wel wat platter geworden door 't aanduwen in die metro.