Gratis dingen om te doen in Tokyo

18 juni 2019 - Nederland, Nederland

Japan is duur maar er zijn ook gratis events en leuke dingen te doen.

- Shibuya; Dit is het drukste kruispunt ter wereld. Elke keer dat de stoplichten van rood op groen springen, zie je honderden mensen tegelijk het kruispunt oversteken. Een bijzonder gezicht en het laat meer dan goed zien, hoe druk en gevuld Tokyo is. Wij gaan dat zeker zien.

- Karaoke bar Karaoke Kan Shibuya; Degene die heeft gekeken en verliefd is op Lost in Tramslation wil naar Karaoke Kan gaan. Je kunt er zingen als een gek, kijkend naar die Shibuya-straten; Nothing Compares 2 U, Japan. We gaan dit vast meemaken.

- Het stadhuis, ontworpen door de Japanse architect Kenzo Tange, is, zelfs naar Japanse normen, monumentaal te noemen. Het is het hoogste stadhuis ter wereld én de hoogste wolkenkrabber van de stad. Van op de 45ste verdieping van beide torens kun je van het uitzicht genieten. Lijkt ons leuk.

- Yoyogi Park wordt door een wandelpad in twee delen verdeeld. Het natuurrijke gebied beslaat het grootste deel van het park. Hier komen voornamelijk mensen om op de uitgestrekte grasvelden te picknicken en te barbecueën op een zonnige zondagmiddag. Maar Yoyogi Park staat met name bekend om het hoge entertainmentgehalte. In dit deel van het park is alles mogelijk, met name in het weekend. Van slapende zakenmannen op ligbedjes tot enthousiaste buikdansers die hier optreden. Je hoeft niet lang te zoeken om de Japanse Elvis fans te vinden die met een zwart, leren jasje en veel gel in hun haren op de grootste hits staan te dansen. Willen we zeker zien.