Aangekomen in Tokyo, buigen met een lach

6 juli 2019 - Tokyo, Japan

Wij zijn aangekomen in Tokyo. Warm weer. Prachtig hotel. Straks op pad met een gids. Een paar foto's toegevoegd.

Buigen met een lach

We zijn hartelijk ontvangen met diverse buigingen. In de receptie buigen de mensen van het hotel bij iedere handeling. Met een echte Japanse glimlach erbij. Ik vind het wel leuk en doe gewoon mee.

Gisteravond gingen wij met een gids op pad. Ze was half Peruaans/half Russisch maar woont al 12 jaar hier. Ze heeft ons de metro en trein uitgelegd en meegenomen naar het drukste kruispunt in Tokyo, Shibuya waar we samen met de metro naartoe zijn gegaan.

Na afloop zette ze ons af bij het station. We gaven haar een hand als dank. Ze boog drie keer; ze was toch heel Japans geworden.

Plastic menu's

Onze gids heeft uitgelegd waar je lekker en gezond kunt eten. Er zijn veel restaurants die hun menu in een plastic voorbeeld buiten tentoongesteld hebben. (Foto) Ook bier en ijsjes staan in het plastic uitgestald. In Spanje heb je dat ook, maar dan zie je foto's van het menu. Het is wel gemakkelijk als je de taal niet goed kent.

Hier hebben die plastic menu's een nummer, en op een apparaat ernaast kun je dat nummer intoetsen. Dan is de bestelling gedaan en kun je het binnen halen en opeten.

Groet van Truusje.