Nijo kasteel Kyoto en dronken Japanse

14 juli 2019 - Tokyo, Japan

Nijo

Vandaag, op de dag dat mijn schoonmoeder voor de 2e keer overgrootoma werd van Floor (Flora) rustig aan gedaan. Wel naar de tuinen van de keizer geweest. De keizer woont hier nu niet meer maar Kyoto is jarenlang hoofdstad geweest. Vervolgens naar het Nijo kasteel gelopen. Dat is niet ver van ons hotel. Dat was prachtig!!

Onsen

In onze royakan is een 'onsen' in de kelder, dus een gescheiden bad voor mannen en vrouwen. Daar hebben we apart gebruik van gemaakt. Wel eerst  slippers aan, slippers uit. Voor de hygiëne.

Daarna heerlijk Japans gegeten om de hoek. Een zeer aangeschoten Japanse dame probeerde goede gesprekken met Guusje aan te gaan maar helaas was ze te ver heen en sprak ze geen woord Engels. Het eten was superlekker en zeer goedkoop!

Cultuur

Morgen een culturele dag. Eerst een optreden met dans en muziek om 16 uur vanwege het festival hier en daarna om 18 uur met een gids en een groep de geisha wijk door. Dat lijkt ons heel leuk.

We slapen heerlijk op de futonbedden. Snel opstaan lukt niet vanaf de grond. De kamer zelf is enigszins houtje touwtje maar alles is er en het is schoon. Ook belangrijk.

Tot zover. Welterusten. Fijn overigens dat jullie allemaal meelezen. Zo delen wij onze reis graag. Gr. Truusje

PS. Nog even over die muziek op de toilet hier: het is niet zo dat Sting, Brian Ferry en Anouk uit de speakers komen hoor. Het is een luid onduidelijk geluid wat je zelf harder of zachter kunt zetten. En soms gaat het allemaal automatisch....